Eksiyle Eksinin Çarpımı Eşittir Pozitif

x=(-a)x(-b) işleminin sonucu aşağıdakilerden hangisidir?


Büyük ihtimal girdiğiniz her sınavda a) b) c) d) e) diye 5 şıklı cevap çıkmıştır karşınıza...

 Yine bir ihtimal, benim yaşlarımdaysanız ortaokul seviyesinde, yeni nesil milennium çocuklarıysanız ilkokulda öğrendiğiniz basit çarpma işleminin değişme özelliği konusudur...

 O yaşlarda (-) nin sadece matematik işleminde kullanılan bir parametre olduğu gibi, (pozitif) in bir matematik terimi olduğunu sanmamızla aynı olduğu şüphesiz.Belki bir kaçımız (-) ile (pozitif) in hayatımızdaki iyi ve kötü olarak değerlendirdiğimiz olaylara bir simge olduğunun farkındaydık.

Şimdi oturup size matematik işlemi anlatacak değilim.Yazımı okuyup devamını getiriyorsanız (-) ve (pozitif) in ne anlama geldiğini zaten biliyorsunuzdur.Kaldı ki şu durumda (pozitif) in başka anlamlara geldiğini öğretmediği için matematik hocama kin besleyecek değilim...Onun ne suçu var ki dimi?Onun görevi matematiği öğretmek...

 Tanı almadan önce bu terimlerin matematikten ibaret olduğunu sanıyordum.Pozitif olmak ve negatife düşmek,mutlu olmak ve mutsuz olmak,kazanmak ve kaybetmek, hadi sizde bulun, yüzlerce hatta binlerce şey bulacağınızdan eminim.Bir kere ikisi bile birbirine zıt terimler.Kutupları bile belirtirken bir uca (-) bir uca (pozitif) diyoruz.Peki bu ayrımlaştırma hayatınıza girince, değişen basit bir matematik işlemi gibi midir?Verilen şıkları bir kaç işlem yaparak bulduğunuz gibi bulabilir misiniz?

Bence matematik öğretmeninize teşekkür edin.Size çarpma işlemini iyi öğretmiş.Peki bize (pozitif) işlemleri hayatta nasıl çözeceğimizi öğreten oldumu?Bizi bırak topluma,arkadaşlarımıza,ailemize...

Konu okulda öğrendiklerimize gelince hepimiz bir kaynak bulup sonuca bir şekilde ulaşıyoruz.Benim gibi (pozitif) olmanın hayatımızda yapacağı etkileri,işlemlerinin sonuçlarını öğrenmek pekte kolay olmasa gerek.Hayatınızı şekillendiren üniversiteye giriş sınavlarında çözdüğünüz bir problem düşünün.Doğru cevabı bulursanız belki tek soruda yüzlerce kişinin önüne geçeceksiniz.Belki hayallerinizdeki okulda okuyup, hayallerinizdeki işi yapacaksanız.Aman beee, pozitif olmak bu değil işte.Öğretmediler ki bana pozitifin farklı anlamlarını.Ben mühendisim, pozitifin olduğu böyle bir soru çözemedim.Kendimi saklayışım, hayallerimin hayal olması, sıkıntılarım, korkularım...Pozitif olmak bir şeylerin eklenmesi,artı bir şeyler,negatif olmak değil.Ben bu pozitifliği hiç sevemedim...E tamam yahu savunmaya geçme.Hemen sağlama işlemlerine başlama.Bende biliyorum ilaçlarımı kullanırsam,kendime dikkat edersem,sağlıklı beslenir sağlıklı yaşarsam...Bu kafayla bakıyorsan okuma gerisini.Sıkınıtı bu değil dostum.Sıkıntı, bana gösterilen pozitifliğin toplumdan dışlanışı,çocuk sahibi olabilirken, hayallerini kurduğun o ufak kızının sanki sana hiç nasip olmayacakmış gibi gösterilmesi...Yıllarca kan kardeşi olduğun dostunun hastalığını öğrendiğinde,kan düşmanı gibi senden uzaklanışı,sevdiğin insanın artık elini tutmayışı,hadi sende koy üstüne.Nede olsa pozitifiz,artı değil mi koy koyabildiğin kadar...

 Gerçekten zor bir problem.Ama çözümü var biliyorum.Size bir tüyo verim.Pozitifle alakalı olan bu sorumuz aldatmacalı soru.Aldatmacalı sorularda bile şıklarda doğru yanıtı bulursunuz.Ama bu soruda o 5 şıktan hiç biri doğru cevap değil.Doğru cevap kafanızda...Sakın unutmayın...İlaçlarınızı için kendinize iyi davranın.Toplumun ne dediğine değil, bilimin,matematiğin ne dediğine bakın.

Unutmayın ki; (-) ile (-) nin çarpımı = (+) dir...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Soru Cevap

Hiv Pozitif Kan Değerleri

Hiv Korkusu (Hiv Fobisi) ve Aids Takıntısı Nedir ve Nasıl Tedavi Edilir?