Hiv Pozitif Uzaktan Sevmek

Sevmek dünyanın en güzel duygusu.Sevgisiz yaşanmaz bilinir.Sevmek yeri gelir dokunmak sarılmak yeri gelir öpmek koklamak yeri gelir sevişmek...


Tanı aldığımızda korkularımız, aklımızda karışık duygular.Hastalığın verdği psikolojiden daha önce bir çok yazımda bahsetmiştim.O konulara girmeyeceğim.Hiv pozitif tanısı alanlar hangi duygular içerisinde bilirler.Sevdikleri ve sevenleri de ayrı bir kaygı içinde ve üzgün.

Hiv pozitif olmak kolay değil işte.Tamam antiretroviral tedaviyi aksatmadığın sürece hastalığı baskılıyorsun.Zamanla kaygılarını o kötü duyguları, değerlerin yükseldikçe,bilgilendikçe ve yeterli donanıma sahip oldukça baskılıyorsun.İstemeden de olsa yanında bazı duyguları da baskılıyorsun...

Sevmekten korkar oldum.Hastalığımla ilgili bilmem gereken bir çok şeyi öğrendim.Ama elimde değil işte.Çocukları çok seviyorum.Eskiden sevgimi sarılarak onları deli gibi öperek gösterirken,şimdi ise onlara karşı daha uzağım.İstemsiz refleks gibi bir şey oldu.Parkta dolaşırken bıcır bıcır gezinen,kocaman gözlerle bakan ve yüzünden gülücük eksik olmayan bir ufaklık geldiğinde elim başını okşamaktan öte gitmiyor artık.Korkuyorum,uzaktan seviyorum.Hiv pozitif olmanın en kötü tarafı da bu olsa gerek.

Sadece çocuklar mı?Peki ya aşk..

Doya doya öpüşmeden,tek bir beden olana kadar sevişmeden nasıl doyarsın aşka...Hiv pozitif tanı aldığımdan beri cesaretim olmadı aşka.Tatilden yeni döndüm.Yıllardır hasretini çektiğim duyguları yaşatan o güzel kız...Özür dilerim öpemiyorum seni ben hiv pozitifim diyemedim...

Ah anacım hastalık beni o kadar duygusal yaptı ki sana sarılmak dizlerinde uyumak ne kadar huzur verir.Ellerini öperken bile içimde beni iğneleyen bulaş riski bu duyguları insanda ızdaraba çeviriyor.Sen biliyorsun hastalığımı,benden daha cesaretlisin annemsin belki korkmuyosun,belki seninde oğlum deyip sarılırken aklının ucundan geçiyorur.Bulaşır mı diye...Lanet olsun bu bile ne kötü.Nasıl bir şeysin sen.

Hiv pozitif hangi yollarda bulaşmaz?

Aynı tabaktan yemek yemek ile
Aynı yatakta yatmak ile
Sarılmak ile
Öpüşmek ile
Ter ile
Tükrük ile
Dışkı ile
İstifar etmek ile

evet bunlarla bulaş olmaz biliyorum.Bulaş kafamda galiba benim anlatmak istediğim de bu.Hiv pozitif olunca dedim ya refleks olmuş artık korkuyor insan.

Açık yaraların,sivilcelerin kapatılması ve antiretroviral tedavin ile negatif e düştüysen bulaş riski yok, kan teması ve cinsel birleşme olmadan.Ben biliyorum bunları.Hadi gelin birde şu tabularla önümüze sundukları yaşam tarzına söyleyin.Yenmek lazım aslında bunları.Sevmeye kaldığımız yerden devam etmek lazım.Ama kendim için söylüyorum kafamda şüphe olmadan sevmek için hiv pozitif tedavisinin bulunası gerek.Benim için tedavinin formülü=sevmenin formülü...

Ne demiş şair:

''Ben Seni Uzaktanda Severim''

Yorumlar

  1. bütün duygularımı hislerimi yazmışsın...daha nasıl anlatılabilinir.. teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  2. size ulaşmak istiyorum,ne yapabilirim

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Soru Cevap

Hiv Pozitif Kan Değerleri

Hiv Korkusu (Hiv Fobisi) ve Aids Takıntısı Nedir ve Nasıl Tedavi Edilir?